Štapići od lana, susama i sira

Sjajna grickalica za različite prilike, od posluženja u nekoj opuštenoj varijanti, do super rešenja za različite proslave, ali i odlična opcija za užinu, koju  možete poneti bilo gde. Vreme pripreme 5 min, vreme pečenja 15 min!

I za ove štapiće / grisine postoji nekoliko rešenja, u zavisnosti od toga koje brašno odaberete, koju vrstu sira i koji maslac. Ja sam se odlučila za neku pristupačniju varijantu, a jedina „egzotika“ je kamut (brašno), koje iako zvučno pomalo strano, ipak može da se nađe u svim zdravim hranama.

Šta je kamut?

Kamut je drevna egipatska pšenica, koja sadrži čak 40% više energije od obične pšenice, pa se posebno preporučuje sportistima i osobama koji se bave fizičkim radom. Pogodna je i za osobe osetljive na gluten, a ukus joj je pomalo slatkast. U zapadnim zemljama je veoma rasprostranjena u upotrebi, a zanimljivo je da je biološki potpuno čista i sa nedirnutim genetskim kodom od kako postoji.

Kod pripreme ovih štapića potrebno je malo kamuta, ali ga možete zameniti i nekim drugim brašnom po želji ili psilijumom.

POTREBNO:

  • 50 gr mlevenog lana flax
  • 50 gr susama (ako nađete mleveni susam, koristite njega, ja sam koristila klasične semenke susama)
  • 50 gr maslaca (ako nađete ghee maslac, to je najbolja opcija)
  • 2 kašike kamuta (ili psilijuma ili nekog dr brašna)
  • 20 gr parmezana
  • 30 gr rendanog ili sitno seckanog kačkavalja (najbolje gauda)
  • 1 jaje
  • so po ukusu

PRIPREMA:

Rernu uključite na 180 stepeni.

Pomešajte sve suve sastojke, pa dodajte maslac i jaje. Mikserom ili varjačom sve lepo ujednačite. Testo treba da bude glatko, kako biste mogli da među dlanovima „valjate testo“ i pravite štapiće.

Ukoliko koristite ghee maslac i psilijum, testo će biti više „gumeno“ i pogodnije za duže i tanje štapiće. U mom slučaju, sa kamutom i običnim maslacem, nisu se mogli dobiti previše tanki grisini.

Ređajte štapiće na pleh u kome je papir za pečenje i pecite grisine oko 10 – 15 min.

PRIJATNO!

 

Comments are closed.