Ovseni kolači bez šećera

Želite nešto zdravo, a slatko? Naravno, sve bez šećera i po mogućstvu da se napravi brzo 🙂 Sve može i sve je spakovano u divan ovseni keks!

Više puta sam napominjala da je ovas žitarica koja poboljšava koncentraciju i utiče na dobro raspoloženje. Iz tog razloga, ovaj keks možemo svrstati u idealnu užinu, kako za decu, tako i za odrasle.

Keks je mekan, blago sladak i savršen čak i za najmlađe, koji su tek dobili prve zubiće.

Ukoliko želite slađu varijantu, u keks možete dodati i med, komade crne čokolade ili neki drugi prirodni zaslađivač. Varijanta koju predlažem nije preslatka, ali je sasvim dovoljna da vas lepo zasladi i utoli glad između obroka.

Iz nekog nepoznatog razloga, ja obožava da jedem ovaj keks uz badem. Ne stavljam ga u sam keks, već ga grickam paralelno sa keksom. Naravno, badem možete i usitniti i umešati u „testo“ pre pečenja.

Pored badema, u keks možete dodati lešnik ili orah, pa i cimet ili neki drugi začin za kolače, suvo seckano voće i sl.

Svakako preporučujem da prvo probate ovu osnovnu verziju, pa kasnije menjajte ukuse, dodajući i nove sastojke.

POTREBNO:

  • 250 gr ovsenih pahuljica, usitniti u seckalici ili blenderu 
  • 1/2 praška za pecivo (opciono, ako želite da keksići malo porastu)
  • 3 veće banane, potpuno zrele (mekane i skoro pocrnele)
  • 10 svežih urmi, očišćenih od koštice i potopljenih u vodi na 1h
  • 2-3 kašike kokosovog ulja

PRIPREMA:

Uključiti rernu na 190 stepeni.

Usitniti ovsene pahuljice, što sitnije, da se dobije tekstura brašna (možete ostaviti i cele ovsene pahuljice, bez usitnjavanja), pa dodajte prašak za pecivo. Banane izgnječiti viljuškom, zajedno sa urmama koje su odstojale u vodi (vodu ocediti, staviti samo urme). Sjediniti ovsene pahuljice, banane i urme, pa dodati kokosovo ulje. Sve lepo izmešati, pa kašikom vaditi smesu i stavljati u pleh, na papir za pečenje. Dobićete 10-ak većih ili 15-ak manjih keksića.

Peći oko 15 min, izvaditi da se ohlade, pa servirati uz napitak po želji.

PRIJATNO!

 

Comments are closed.