Zapečena heljda

Da li jedete heljdu? Da li znate da je heljda pogodna za konzumiranje u okviru bilo kog obroka? Da li znate kako se priprema heljda? 

Heljda je prirodni izvor minerala i vitamina, od kojih gvožđe (pomaže u formiranju crvenih krvnih zrnaca i hemoglobina i omogućava normalno snabdevanje metabolizma energijom), cink (pomaže u održavanju normalnog metabolizma ugljenohidrata i reproduktivnog sistema), kalcijum, jod, fosfor, bor, cink, magnezijum, organske kiseline i pektin, a od vitamina sadrži i vitamine B-grupe i vitamin A.

Heljda je bogat izvor proteina: jedna porcija sadrži 13,2 g proteina (27% dnevno preporučene doze), potrebnih za održavanje mišićne mase i dobrog stanja kostiju. Sadrži aminokiseline – lizin, triptofan, treonin, fenilalanin i valin. Heljda je bogata riznica dijetalnih vlakana.

Ne sadrži GMO i šećere (100 g heljde sadrži 0 g šećera, 0% dnevne preporučene doze).

Pogodna za konzumaciju za:

  • Doručak – Za energičan početak dana dodajte skuvanu heljdu u čašu mleka ili jogurta, obrok od muslija, ovsene kaše, ovsene pahuljice, voćne salate, razne napitke.
  • Ručak – Za hranljiv i ukusan ručak, dodajte skuvanu heljdu u supe, sosove, variva, testenine i salate.
  • Večera – Za laku i hranljivu večeru dodajte skuvanu heljdu u obrok od kornfleksa, kus-kus, salate, puding.

POTREBNO:

  • 1/2 – 1 šolje heljde
  • 1/2 glavice crnog luka 
  • 10 šampinjona
  • so, biber po ukusu
  • neutralna pavlaka – opciono

PRIPREMA:

Heljdu isperite, prelijte vrelom vodom, pa stavite na srednju vatru da provri.

Rernu uključite na 180 stepeni.

Od vrenja, heljdu kuvajte još 15 min. Na ulju propržite crni luk I sitno seckane šampinjone, dodajte so I biber po ukusu. Dinstano povrće izmešajte sa kuvanom heljdom, po želji dodajte jaje I neutralnu pavlaku I zapecite u rerni.

PRIJATNO!

2 Comments

  1. Stvarno mi nije jasno zašto se toliko forsira heljda?! Ona se teško vari i iscrpljuje pankreas. O tome je govorila i jedna profesorka sa endokrinologije. Može biti povremeno zastupljena u ishrani. Ako može neko objašnjenje?

    • Pozdrav Dragana! Ja nisam nutricionista, pa ne želim da dajem stručne komentare, ali prateći svoj organizam, kao i reakcije moje dece, ne bih rekla da nam heljda pravi ikakav problem, čak naprotiv. Naravno, ne jedemo je svakoga dana, jer je po mom šiljšenju raznovrsna ishrana zapravo osnov zdrave ishrane. Sa druge strane, često slušam komentare i o heljdi, prosu, sočivu i sl i to od ljudi koji dok polemišu o tim stvarima sede i piju gazirane stvari i jedu čips 🙂 Daj Bože da svi jedemo mnogo više heljde, a smanjimo industrijske proizvode koji nam zapravo najviše ubijaju organizam. Hvala puno na pitanju, volela bih da putem stranice Veseli zalogaji često i vi dajete svoja mišljenja i pokrećete teme, baš kao što ste vi danas. Veliki podzrav!

Leave a Comment

Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Neophodna polja su označena *

*