Zdrava užina

Zdrava užina

Ova kravica će pojesti sve što smo joj ponudili, i brusnice i suncokret 🙂 Kombinujte voće i semenke za užinu i dajte organizmu dovoljno energije između glavnih obroka. Jabuka, brusnica, suncokret i malo banane, aronije i breske su sjajan spoj i za velike i za male.

Šta znate o SUNCOKRETU?

Sadrži celulozna vlakna, veliku količinu vitamina A, vitamina B-grupe i vitamina E (50 mg/100 g), koji je dobar antioksidans.

Sadrži sledeće minerale: kalcijum, fosfor, magnezijum, natrijum, kalijum i gvožđe, kao i 64% polinezasićenih masnih kiselina, kao što je linolna kiselina (Omega-6), potrebna za rast i obnovu ćelija, zaštitu organizma od holesterola – smanjenje i otklanjanje holesterola iz arterija. Takođe, sadrži i 24% mononezasićenih masnih kiselina koje pomažu u povećanju dobrog, HDL holesterola i smanjenju lošeg LDL, 12% zasićenih masnih kiselina koji služe kao izvor energije. 

Suncokretovo seme, preliveno vodom se koristi za poboljšanje rada bubrega i ublažavanje upala mokraćnih kanala.Takođe, ovo seme se koristi i protiv kašlja i glavobolje. Zajedno s proizvodima od soje, mogu da zadovolje dnevne potrebe za proteinima kod vegetarijanaca.

Upotreba: Sirovo ili samleveno suncokretovo seme kompanije Vitalia možete koristiti za doručak u obroku od žitnih pahuljica ili muslija. Dodajte ih u biljne začine koje ćete upotrebiti kao preliv za picu i pečena jela. Cele semenke možete dodati kao dekoraciju pecivima.

SUNCOKRET

Suncokret spada u biljke uljarice, čija je glavna namena dobijanje jestivog ulja. Međutim, manje je poznato da se u nekim zemljama u svetu koriste žuti jezičasti listovi cveta i krupni listovi za pravljenje narodnih lekova. Listovi se upotrebljavaju kao gorko sredstvo koje podstiče apetit, a cvetovi se dodaju raznim biljnim čajevima.

Suncokretovo seme je bogato vitaminima (D, E, F), nijacinom, nezasićenim masnim kiselinama, mineralima (fosfor, kalcijum, magnezijum, cink, natrijum). Ima pozitivan uticaj na vid i predstavlja najbogatiji izvor vitamina E. Olakšava varenje, otklanja stomačne tegobe i stimuliše izbacivanje štetnih supstanci iz organizma.

Ekstrakcijom suncokretovog semena dobija se suncokretovo ulje, a od brašna koje ostaje kao nus-proizvod, pomešano sa pšeničnim brašnom se dobija ukusan hleb.

Od velikog značaja za ljudsko zdravlje predstavlja izbacivanje običnog rafiniranog ulja iz svakodnevne ishrane i njegova zamena hladno ceđenim uljem, koje u sebi sadrži sve najkorisnije sastojke suncokretovog zrna (hranljivost i lekovitost).

PRŽENE SEMENKE SUNCOKRETA

Stavite u suv tiganj određenu količinu (po želji) oljušćenih semenki suncokreta i pržite na suvo na srednjoj temperaturi 10-15 minuta. U međuvremenu, ako želite, možete ih posoliti morskom solju ili „tamari“ soja-sosom. Nakon prženja, semenke dobijaju tamnu boju i prijatan ukus i aromu.

Ovakav način upotrebe se preporučuje za osobe koje maksimalno vode računa o količini unetih masnoća u organizam.

Oljušćene semenke suncokreta se mogu koristiti i kao dodatak kolačima, supama, hlebu i dr.

SOS OD SUNCOKRETA

Potrebno: 1,5 šolja suncokreta, 1,5 šolja vode, 1 kašika morske soli, začin po ukusu, sok od limuna, malo belog luka, 1 kašičica crnog luka.

Priprema: Svi sastojci se dobro mešaju mikserom da se dobije izjednačena homogena smesa. Jako je ukusno u kombinaciji s obarenim krompirom ili kao majonez u krompir-salati. Možete začiniti renom.

 

PRIJATNO!

Ostavite komentar

Vaša email adresa neće biti objavljivana. Neophodna polja su označena sa *

*