Domaći humus i rukola

Ovo je idealna kombinacija za vrele dane! Vitamini koji će hidrirati vaš organizam, ali ujedno i dati osećaj sitosti i energije! Domaći humus se pravi lako, a odičan je izbor za doručak, večeru ili užinu! Uz dodatak rukole ili npr baby spanaća dobićete jedan savršen obrok!

Pre recepta za humus, malo informacija o rukoli, koju obožavam i jedem skoro svakoga dana. Da li verujete da u 100 gr ovog povrća ima samo 10 kalorija?! 

Rukola je prebogata antioksidantima, a obiluje i vitaminima A, C, K, folnom kiselinom, kalcijumom, gvožđem, bakrom magnezijem, kalijumom i cinkom.

Rukolu možete dodavati skoro svim salatama, a možete je i stavljati u čorbice ili neko drugo jelo. Najzdravija je u svežem stanju.

Što se domaćeg humusa tiče, ako imate skuvanu leblebiju, sve ostalo je 5 min posla.

Ja obično skuvam malo veću količinu, pa je čuvam u frižideru nekoliko dana, u vodi u kojoj se kuvala i u hermetički zatvorenoj posudi.

Za domaći humus je potrebno:

  • 1 šolja kuvane leblebije (potopiti noć pre kuvanja, pa ujutru kuvati 60-90 min, da omekša, ali da se ne raspadne)
  • 1/3 šolje susama (malo preprženog na suvom tiganju)
  • 3-4 kašike maslinovog ulja
  • 1-2 čena belog luka
  • so, biber, peršun po ukusu
  • vode po potrebi

PRIPREMA:

U blender ili seckalicu staviti proprženi susam, pa mutiti da se još malo usitni, da počne da se pravi kremasti namaz (ali i ne mora se doći do tog stadijuma, može i da se oseća susam u namazu). Dodati ostale sastojke i mutiti dok se sve lepo ne ujednači.

Pri mućenju, dodavati vode po potrebi.

Čuvati u zatvorenoj teglici u frižideru.

PREPORUKA: Servirajte humus na prepečenom hlebu ili npr uz domaće naćose. Kada namažete krišku hleba, preko stavite rukolu ili neku dr zelenu salatu i pospite suncokretom ili golicom.

PRIJATNO!

 

Leave a Comment

Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Neophodna polja su označena *

*