Heljda 7+

Heljda 7+

Heljda ne sadrži gluten, a pogodna je u ishrani najmlađih već od 7. meseca. Možete je pripremati na najrzaličitije načine, ali nemojte odmah preterivati sa količinom, pošto ima pomalo specifičan ukus, pa je potrebno da se deca naviknu na nju. Nutritivno je veoma bogata namirnica i može se kombinovati i u slanoj i u slatkoj verziju, kao glavni obrok ili kao užina.

Heljdu zovu I “hrana za mozak”, pošto poboljšava memoriju. Ova žitarica je odlična I za disajne organe (čaj od heljde), kao I za krvne sudove. Takođe, spade u namirnice koje ne sadrže gluten.

Heljda ima pomalo specifičan ukus (posebno brašno od heljde), pa se može dogoditi da ne bude odmah rado prihvaćena u jelovniku. Pokušajte da pri pripremi jela u koja ide ovo brašno, helju uvodite ostepeno, prvo jednu, pa dve, zatim tri kašike brašna, da biste na kraju u potpunosti zamenili npr pšenično sa heljdinim brašnom. Kod jela od celog zrna helje, ukus možete popraviti različitim začinima.

PRIPREMA: Isperite heljdu I ostavite je potopljenu preko noći (predhodno je I preberite, pošto se dešava da ima nećistoća, čak I u nekim finim I skupim pakovanjima). Sutradan, dolijte još vode, stavite da provri I kuvajte još 15 min. Može se jesti kao prilog, sa malo soli ili kao glavno jelo uz začine po izboru. Takođe, kuvana zrna možete dodavati u supe ili čorbe.

IDEJA: Heljdu možete jesti I sirovu, potrebno je samo da odstoji preko noći. Isperite heljdu vrelom vodom (postupak ponovite dva puta), a zatim na jednu šolju heljde dodajte još 2 šolje vrele vode, poklopite I ostavite da odstoji preko noći. Ujutru je spremna za jelo. Možete je samo posoliti, dodati kiselo mleko ili u slatkoj varijanti neko voće, orašaste plodove, med…

ZAPEČENA HELJDA – RECEPT

Heljdu isprati, preliti vrelom vodom, pa staviti na srednju vatru da provri. Rernu uključiti na 180 stepeni. Od vrenja, heljdu kuvati još 15 min. Na ulju propržiti crni luk I sitno seckane šampinjone, dodati so I biber po ukusu. Dinstano povrće izmešati sa kuvanom heljdom, po želji dodati jaje I neutralnu pavlaku I zapeći u rerni (heljda na slici je zapečena bez neutralne pavlake).

Krem od heljde – RECEPT

Propržite heljdino brašno (2 kašike), na malo ulja, pa dodajte vodu (jednu do dve šolje) I mešajte dok se sos ne zgusne. Posolite po ukusu I služite uz blanširano povrće po želji.

INFO PLUS: Heljda je odličan saveznik vaših creva, pomaže kod malokrvnosti, kao I onima koji imaju slabe nerve

DA LI ZNATE da heljdu zovu I hranom za studente, pošto jačaju memoriju I koncentraciju

PRIJATNO!

Ostavite komentar

Vaša email adresa neće biti objavljivana. Neophodna polja su označena sa *

*