Hleb od heljde

Hleb od heljde

Osnova hleba je heljdino brašno. Ukus je malo specifičan, pa ne očekujte čudo u prihvatanju ovog hleba od strane ostalih članova porodice, ukoliko heljdu ne konzumirate često. Da bi se ublažila intenzivan ukus heljde, možete napraviti mix zdravih vrsta brašna, npr 1/3 raženog, 1/3 spelte i 1/3 heljde.

Heljda ne sadrži gluten, a jako je bogata gvožđem, magnezijumom, fosforom i kalcijumom. Heljda je bogata i vlaknima, pa se ubotreba hleba od heljde posebno preporučuje za regulisanje rada creva i proces mršavljenja.

Najbolje je da hleb zamesite uveče, ostavite preko noći da odstoji, pa ujutru pečete.

POTREBNO:

  • 1/2 kg heljdinog brašna (ili mix heljdino i još neke vrste koje koristite i volite)
  • 1 kesica suvog kvasca
  • 1/2 kašičice soli
  • 400 ml tople vode
  • 2-3 kašike maslinovog ulja
  • semenke ili masline po želji – (suncokret, golica, lan) – možete ih umesiti u testo ili samo posuti po hlebu, pre pečenja

PRIPREMA:

Pomešajte brašno, kvasac, semenke i so. Dodajte vodu i ulje, pa lepo zamesite testo (varjačom). Prekrijte krpom i ostavite preko noći (ili bar 2-3 sata) da odstoji.

Uključitet rernu na 180 stepeni.

Nakon stajanja, hleb prebacite u kalup u koji ste predhodno stavili papir za pečenje. Pokvasite ruke i po potrebni dodatno oblikujte hleb. Pospite semenkama i/ili seckanim maslinama i pecite oko 45 min.

Ispečeni hleb izvadite na rešetku da se lepo ohladi, pa tek onda secite. Ako ga sečete dok je još vruć, biće pomalo gnjecav.

Ostatak hleba čuvajte u papirnoj kesi. Može da stoji 2-3 dana.

PRIJATNO!

2 Comments

  1. Da li se hleb rasipa pri secenju s’ obzirom da heljdino brasno ne sadrzi gluten?☺

    • Mrvi se malo više, ali se ne raspada kao npr kada se pravi smao od pirinčanog ili ovsenog brašna. Heljda ipak daje kompaktniju strukturu. Veliki pozdrav!

Ostavite komentar

Vaša email adresa neće biti objavljivana. Neophodna polja su označena sa *

*