Proso

Proso

Šta znate o prosu? Proso ne sadrži gluten, bogat  je vlaknima i veoma koristan protiv zatvora, pogodan je u ishrani beba već od 7-8 meseca. Proso je veoma zdrav, a jako pristupačan. Ima ga u skoro svim marketima, na policama zdrave hrane, kao i u samim zdravim hranama, gde se prodaje na meru.

I još malo o ovoj žitarici:

  • Kada pripremate jela uz koja obično servirate pirinač, testeninu ili krompir, probajte da kao glavni prilog servirate proso 

PRIPREMA: Pre kuvanja proso isprati (da ne bi penio), pa na pola šolje prosa dodati 2 šolje vode. Od kuljučanja, kuvati još 15 min.

Ukoliko proso dajete bebi od 7-8 meseci, dodajte 2-3 kašike mleka (majčino ili formuli), pa sve dodatno izblendirajte još malo.

Za bebe starijeg uzrasta, možete dodatavi kiselo mleko ili jogurt.

PREDLOG SLATKE VARIJANTE:

  • 150 gr skuvnog I prohlađenog prosa
  • 1 banana
  • 1 breskva

Sve ispasirati

SAVETI: Proso možete jesti samostalno, kao prilog raznim jelima, a naša preporuka je i:

  • Proso sa medom I orasima ili bademima
  • Proso sa bananom, brusnicom I cimetom
  • Proso sa kiselim mlekom, seckanim ili mlevenim semenkama suncokreta I golice I malo morske soli – moja beba je ovo obožavala!!!

Proso je veoma koristan i u ishrani odraslih:

Sadrži ugljenohidrate, proteine, masti, mineralne tvari, vitamine B-grupe, gvožđe, magnezijum, fosfor, kalijum, kalcijum, lecitin, natrijum, jod i esencijalne aminokiseline.

Preporučuje se osobama koje imaju problema sa želucem, pankreasom i slezinom. Konzumiranje prosa, bar 2-3 puta sedmično je odlična zaštita od oštećenja kardiovaskularnog sistema i bolesti creva. Ima zaštitnu ulogu i protiv kijavice, gripa i bronhitisa. Obnavlja ćelije organizma, pomaže kod intelektualnog rada i štiti od umora i depresije.

Proso skuvano u mleku ili kao supa je dobra hrana za jačanje organizma.

PROSO sadrži dosta magnezijuma, pa je preporučljiv za osobe koje pate od depresije. Ova žitarica pojačava tonus mišića I otkanja umor. Proso je veoma važan I za dobro zdravlje kostiju I zuba, zbog velike količine fosfora koju sadrži. Zbog prisustva gvožđa, preporučuje se anemičnim osobama.

DA LI ZNATE da je deci uzrasta 1-3 godine potrebno oko 100 gr pripremljenih žitarica u toku jednog dana, a deci starijoj od 3 god oko 150 gr na dnevnom nivou

SAVET: ukoliko želite da proso ima hrskav ukus pri konzuiranju, pre kuvanja, proso propržite na suvom tiganju oko 5 minuta uz stalno mešanje, a zatim ga skuvajte.

 

One Comment

  1. Pingback: Slatka kaša od prosa i urmi – Veseli zalogaji

Ostavite komentar

Vaša email adresa neće biti objavljivana. Neophodna polja su označena sa *

*